EchipăV-ati intrebat vreodata de ce inventatorul becului, Thomas Edison, avea 21 de asistenti? Sau de ce spunem: “Doua capete sunt mai bune decat unul”? Raspunsul poate parea simplu la prima vedere: munca in echipa.

Munca in echipa este extrem de importanta atunci cand este vizat succesul unui proiect si este un loc in care poti invata tot timpul. Poti avea un grup foarte bine pregatit, insa daca nu lucreaza impreuna, sunt destule sanse sa nu aiba succesul asteptat. O echipa eficienta este formata din oameni a caror aptitudini se impletesc intr-un mod armonios, pentru a duce la indeplinire proiectul pentru care lucreaza.

Printre pasii practici care pot ajuta la eficientiza lucrului in echipa se pot numara si urmatorii :

Comunicarea eficienta:

Comunicarea intre membri echipei trebuie sa fie libera si relaxata. De asemenea, comunicarea intre liderul de echipa si membrii ei este indicat sa fie buna pentru ca rezultatele sa fie cele dorite. O echipa insemana comuniune.

Prezenta unui lider puternic

Este importanta prezenta unui lider cu atitudine a carui putere sa influenteze si restul echipei. O astfel de persoana cunoste interesele colective si le considera mai importante decat ale lui. De asemenea, el reprezinta ehilibrul in echipa, reusind sa-i mentina pe ceilalti concentrati.

Impartirea eficienta a sarcinilor

Responsabilitatile nu pot fi asumate de o singura persoana, astfel impartirea eficienta a responsabilitatilor este importanta pentru a usura munca intregii echipe. De fapt, munca in echipa pe asta se bazeaza – fiecare membru sa faca lucrul la care se pricepe cel mai bine.

Rezolvarea conflictelor

Este important sa nu existe conflicte intre membri echipei, iar un lider puternic trebuie sa ajute rezolvarea lor. Orice problema trebuie tratata cu maturitate si poate fi rezolvata cu usurinta fara sa lase urme.

Incredere reciproca

Intr-o echipa vor exista intotdeauna informatii secrete, detaliile unui proiect nou, care nu ar trebui divulgate. Prin increderea in membri sai, o echipa va functiona armonios.

Obiective comune

O echipa este formata din indivizi cu opinii diferite. De accea este bine sa fie lasate la o parte interesele subiective si privite mai cu atentie cele care sunt in interesul proiectului si a firmei.

Evitarea negativitatii

Aici ne putem referii la discutiile in contardictoriu neproductive sau geloziile, care ar trebui evitate cu orice pret.

Stabilirea unui exemplu demn de urmat

Fiecare membru, prin intermediul muncii sale trebuie sa ofere un exemplu bun de urmat si de ceilalti. Acest lucru poate fi realizat prin sugerarea unor noi idei sau chiar prin participarea la evenimente organizate in cadrul firmei.

Respect

Un aspect important si nu de neglijat este respectul. Conflictele  si diferitele actiuni vor fi tratate mai cu usurinta atunci cand respectul este reciproc , de asemenea si productivitatea va fi mai mare.

Este foarte important pentru orice organizatie sa functioneze corect, membrii sa nu lucreze ca o adunare amorfa ci sa coopereze in vederea unui sigur scop comun, acela de a atinge succesul.